Η μέση μου, αυτός ο μύθος.


Πόσες φορές έχουμε ακούσει κάποιον (ή εμάς τους ίδιους) να παραπονιέται ότι η μέση του πονάει; Σίγουρα πολλές! Τι όμως πραγματικά είναι αυτός ο πόνος; Σύμφωνα με έρευνες (τις οποίες μπορώ να επιβεβαιώσω και εγώ μετά από 25 χρόνια προϋπηρεσίας στο fitness), το 80% των περιπτώσεων που παραπονιούνται για πόνους στη μέση, δεν έχει πραγματικά σχέση με τη μέση, αλλά με τους εκτίνοντες του κορμού (ραχιαίους). Από αυτό το 80% υπάρχει ένα +90% που οι πόνοι είναι αποτέλεσμα αμέσως μετά από καθημερινές δουλειές είτε στην εργασία είτε στο σπίτι. Για παράδειγμα θυμηθείτε πόσες φορές έχετε νοιώσει πόνο μετά από από σκούπισμα, σφουγγάρισμα, σήκωμα βάρους από το πάτωμα (σακούλες, σούπερ μάρκετ, λεκάνες κτλ). Τώρα που αυτό αρχίζει και σου θυμίζει κάτι, ήρθε η ώρα να σου εξηγήσω τον «μηχανισμό» και τις αιτίες του πόνου.

Η τάση του 6 pack βλάπτει σοβαρά την υγεία. Ασχολούμαστε με τις ώρες με τους κοιλιακούς καταλήγοντας να μη δίνουμε ανάλογη βαρύτητα ή μάλλον μη δίνοντας καθόλου βαρύτητα στους ανταγωνιστές μύες του κορμού, τους ραχιαίους. Για να έχεις μια καλύτερη εικόνα, όλα μαζί δημιουργούν τον κορμό, το μέρος που στηρίζει το σώμα μας, προστατεύει όλα τα βασικά μας όργανα, είναι υπεύθυνο για τις πιο σημαντικές μας λειτουργίες. Η εκγύμναση τους αν δεν είναι 1 προς 1 θα πρέπει τουλάχιστον να είναι 1 προς 2.

Η περιοχή των ραχιαίων πρέπει να είναι δυνατή ώστε να μπορεί να απορροφάει τους κραδασμούς είτε τους καθημερινούς (δουλειές κτλ ) είτε τους απρόοπτους (ατύχημα κτλ) αλλιώς τότε και μόνο τότε προκαλείται βλάβη στους οσφυϊκούς σπονδύλους καθώς αυτοί δέχονται τους κραδασμούς με συνέπεια να παθαίνουν αλλοιώσεις και τραυματισμούς (κήλη, κατάγματα, τραυματισμούς νεύρων και κυρίως ισχιακό οσφυϊκό). Μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει πραγματικό πρόβλημα στη μέση.

Κάθε κίνηση που προαναφέραμε όπως σηκώματα βάρους από το πάτωμα, σήκωμα από σκύψιμο, σφουγγάρισμα, σκούπα κτλ ενεργοποιεί τους ραχιαίους μυς οπότε όταν τους είναι αγύμναστοι είναι λογικό να «πιαστούν» όπως ισχύει σε όλες τις μυϊκές ομάδες και κατά συνέπεια να νιώθουμε πόνο και δυσκολία σε κινήσεις. Με μάλαξη, διάταση, παυσίπονο και σε ακραίες περιπτώσεις αντιφλεγμονώδη όλα θα είναι καλύτερα.


Σαν επίλογο έχω να σας προτείνω, εκγύμναση σε όλες τις μυϊκές ομάδες ανάλογα. Μην βγάζετε συμπεράσματα μόνοι σας, ρωτήστε τους ειδικούς.

Για οτιδήποτε ερωτήσεις για τη γυμναστική είτε για πόνους μυϊκούς έχετε μη διστάσετε, στείλτε μας τις ερωτήσεις σας ελεύθερα και θα χαρούμε να σας απαντήσουμε.

Related Posts

See All